dimarts, 5 de març del 2013

ÈXIT DE LA XERRADA SOBRE LA COMUNICACIÓ ASSERTIVA


Això és el que jo penso, Això és el que jo vull, Així és com jo veig la situació, Així és com jo crec que és.....  




Aquestes són algunes de les pautes  de la comunicació assertiva que ens va ensenyar
el senyor Toni Bardera en la xerrada que va oferir a l´escola. 


Altres estratègies que afavoreixen l´assertivitat i que vam aprendre en la sessió :
compromís viable
Es tracta de provar d’aconseguir que les dues persones obtinguin almenys una part del que volen,
sempre que la situació no impliqui posar-se en contra dels propis valors. 
Autorevelació
ita Proporcionar informació sobre el que un sent i pensa. Aquesta tècnica facilel diàleg a l’altra 
persona . “Quan es dóna aquesta situació, em sento molt preocupat...” 
Asserció negativa
S’utilitza quan s’ha comès un error. Es tracta de deixar de dir “Ho sento” o “Perdona” per expressi
ons del tipus: “Ha estat una estupidesa per la meva part...”, “Em sap greu haver dit...”, “No hauria
d’haver fet...”
interrogació negativa
Per fer front als judicis que altres persones emeten sobre nosaltres. Davant una afirmació de l’altra
persona, respondrem amb una interrogació negativa: “Què té de dolent...”, “Què té d’estrany...”,
“Què té d’estúpid...”